سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو
سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو

بازاریابی با ایمیل : اثربخش ولی با ریسک بالا

یکی از اولین روشهای بازاریابی پس از ورود اینترنت به کسب و کارها ، بازاریابی از طریق نامه های الکترونیکی بود . اما امروز استفاده از این روش ، ریسک بالایی دارد و استفاده نادرست از آن میتواند به به عنوان ارسال هرزنامه تلقی شود . باید بدانیم به چه کسانی در چه زمانی و برای چه محصولی باید ایمیل بزنیم . شرکتها برای رهایی از این مشکل با میل سرورهای واسط قرار داد میبندند . این میل سرورها بر اساس قراردادهای بین المللی بعنوان SPAM شناخته نمیشوند . با این روش ایمیلها با عنوان شرکت ما و با تعداد بسیار زیادی ، و از طریق میل سرورهای واسط ارسال میشود . یکی از این میل سرور ها  http://mailchimp.com میباشدکه تا 12000 ایمیل در ماه و برای 2000 نفر ، بصورت رایگان میباشد .

 بازاریابی با ایمیل بدون شناخت بازار هدف و ارسال ایمیل تصادفی و بدون هدف با محتوای فریبکارانه میتواند نتیجه معکوس داشته باشد و به برند شرکت ما خدشه وارد کند . ایجاد یک سیستم اطلاعاتی از بازار هدفمان و تقسیم بندی انها به بخشهای مختلف جمعیـتی بر اساس نیازشان به محصولات گوناگون اولین گام در پیاده سازی بازاریابی از طریق ایمیل است. بازار هدف مان هم شامل مشتریان فعلی مان و هم شامل مشتریان بالقوه مان میشود. ایجاد رابطه بلند مدت با مشتریان از طریق ایمیل و ارسال دائمی اطلاعات مفید و مرتبط با انها و درنهایت معرفی محصولات جدید و ترغیب آنها به خرید بیشتر یکی از روشهای کارامد بازاریابی با ایمیل است . گرفتن نظر مشتریان و اخذ پیشنهادات و انتقادات ایشان نیز میتواند با ابزار ایمیل انجام شود . برای افزایش اثر بخشی بازاریابی با ایمیل موارد زیر را مد نظر قراردهید :

الف - اولین و مهمترین بخش ایمیل موضوع آنست. سعی کنید موضوعی انتخاب کنید که علاوه بر جذاب بودن ، ظاهر فریب دهنده و اغواگر نداشته باشد . معمولا" ارایه اطلاعات مفید و مرتبط با علایق شخص ، برای هر فردی جذاب است . معرفی محصول ما میتواند در دل محتوا و غیر مستقیم باشد .

ب- قراردادن عکسها، کیفیت عکس و محل قرار گیری آن برای ترغیب مخاطب به خواندن ایمیل مهم است .

ج- محتوای کوتاه و مختصر خواننده بیشتری دارد .

 د- سفارشی سازی عنوان و محتوای ایمیل بسیار مهم است. سفارشی سازی میتواند عنوان با اسم شخص باشد . با بیان علایق او شروع شود و همینطور با بیان تبریک و تسلیت مناسبتهای مشتری باشد . 

نویسنده : حمیدرضا اسماعیل خو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.