سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو
سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو

بازاریابی با موتورهای جستجو : مزیت رقابتی در قرن 21

اصطلاح بازاریابی با موتورهای جستجو یا SEM ،اولین بار توسط دنی سولیوان در سال 2001 مطرح شد . البته یکسال قبل از آن یعنی در سال 2000 شرکت گوگل برای اولین بار با ارایه برنامه Google ad words   به شرکتها این اجازه را داده بود که با ارایه مبلغی ، رتبه وب سایت را افزایش دهد . شرکتهای غیر معروفی در سال 1998 بازاریابی پرداختنی را شروع کرده بودند اما طرح آنها استقبال چندانی پیدا نکرد.  به طور کلی بازاریابی با موتورهای جستجو با هدف افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو ، به دو روش کلی تقسیم میشود . روش اول را روش طبیعی یا اورگانیک می نامند . در این روش با بهینه سازی وب سایت بدون پرداخت پول به موتورهای جستجو ، رتبه وب سایتمان را افزایش می دهیم . به بهینه سازی وب سایت با هدف افزایش رتبه به اختصار " سئو" یاSEO میگویند . مشاوران سئو در دنیا بعنوان متخصصین بازاریابی با موتورهای جستجو در شرکتها مشغول به کار  هستند و با برسی و رصد دقیق ترافیک وب سایت و رتبه آن در انواع موتورهای جستجو ، راهکارهای مقتضی را اتخاذ میکنند. روش دیگر بازاریابی با موتورهای جستجو که شباهت بسیاری به بازاریابی سنتی دارد پرداخت هزینه به موتور جستجو در قبال افزایش رتبه وب سایت میباشد . به علت اینکه پرداخت پول بر اساس کلیک کاربران تعین میشود به آن PPC  یا "پرداختنی " میگویند . برخلاف روش سئو که تضمین 100% برای موفقیت وجود ندارد در روش پرداختنی ،  موتور جستجو تضمین می دهد که رتبه وب سایت در ازای پرس و جوهای مشخص ، در صفحه اول قرار گیرد .

نویسنده : حمیدرضا اسماعیل خو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.