سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو
سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو

همه چیز درباره پی پال paypal

همانگونه که از نام آن پیداست ، پی پل یا پرداخت دوستانه نوعی واسطه در تراکنشهای مالی در محیط اینترنت است . از پیدایش تجارت الکترونیکی از اوایل دهه 90 تا به امروز ، عدم اعتماد و اطمینان بن خریدار و فروشنده یک پاشنه آشیل در داد و ستدهای وب بوده است . در تجارت غیر اینترنتی  هم فروشنده و هم خریدار یکدیگر را می بینند و در بسیاری از مواقع همدیگررا میشناسند . اما در محیط اینترنتی این اتفاق نمیافتد . این مشکل در مدل  C2C  دو چندان است . چون هر دو طرف اشخاص حقیقی هستند . نیاز به یک واسط مالی بیشتر در این نوع مدل کسب و کار احساس شد . بر این اساس  e bay   در سال 2002 شرکتی را خرید که 4 سال قبل توسط افراد زیر بوجود آمده بود :

Elon Musk
Luke Nosek
Ken Howery
Max Levchin
Peter Thiel

  e bay  با این کار دو هدف داشت . اولا" ایجاد  یک واسط مالی که اطمینان دو طرف مزایده را جلب کند . دوم اینکه بسیاری از فروشندگاه و خریداران در مزایده کارت اعتباری و حساب بانکی متصل به اینترنت نداشتند . آنها با پی پل میتوانستند  به خرید و فروش درe bay   بپردازند . به نوعی از  حساب پی پل که به حسابی متصل نیست  unverify  میگویند . امروزه از طریق اکانت پیپل هم میتوانیم از سایتهای مختلف خرید بکنیم و هم به اکانت دیگران ، پول واریز کنیم .

پس از 12 سال مدیران  e bay و PayPal   اعلام کردند قرار است در سال 2015 از همدیگر جدا شوند . البته این جدایی بمعنی قطع همکاری نیست و همچنان این دو غول کسب و کار اینترنتی همکار یکدیگر خواهند بود . برای آشنایی بیشتر با پی پل به موارد زیر اشاره میکنیم :

1-     در پی پل اگر خریدار و فروشنده ارز متفاوتی داشته باشند ، این کار بصورت خودکار البته با اخذ هزینه از پی پل انجام میشود . در این پیوند 24 ارز معتبر پی پل مشخص شده اند .

2-     هم اکنون 148 میلیون حساب پی پل وجود دارد . و 87 میلیون شخص حقیقی و حقوقی در دنیا از این سرویس استفاده میکنند .

3-     پی پل برای ایرانیانی که در داخل مرزهای ایران زندگی می کنند تحریم است اما برای ایرانیان خارج از مرز تحریم وجود ندارد

4-     اکانت پی پل یک ایمیل ساده است که برای پرداخت و دریافت مالی در وب نیاز به ارسال اطلاعات کارت و حساب بانکی نیست

5-     امکان دریافت و پرداخت از پی پل به کارت و حسابهای بانکی که اکانت پی پل ندارند ، نیست

6-     باز کردن حساب شخصی یا personal و دریافت و پرداخت پول در پی پل رایگان است . مدل اصلی در آمد پی پل رسوب پول است . البته در خریدها با  حدود 2%  اخذ سود از فروشندگان در آمد کسب میکند .

7-     در پی پل سه نوع حساب وجود دارد . که حساب شخصی رایگان ولی برای باز کردن اکانت   premier   و  business   هزینه دریافت میشود . حساب ممتاز برای اشخاصی مناسب است که گردش حسابشان بسیار زیاد است و حساب تجاری برای شرکتها و اشخاص حقوقی

8-     در پی پل دو نوع اکانت داریم . اکانت  verify   که به یک کارت یا حساب بانکی متصل است و امکان انتقال پول به حسابهای دیگر پی پل وجود دارد . اما با اکانت  unverify فقط امکان خرید آنلاین داریم .

1-     در داخل ایران و از طریق واسطه های مالی میتوانیم از حساب پی پل استفاده کنیم . برخی از این واسطه ها : 

 https://payment24.ir

http://www.emertatit.com

http://creditcardiran.com/

http://www.paymentiran.com/

http://www.iranicard.com/

http://www.paybarg.com/ 

نویسنده : حمیدرضا اسماعیل خو        

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.