سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو
سئو پارت

سئو پارت

مقالات خبری و تحلیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی ; تجارت الکترونیکی و سئو

چند نکته در خصوص در کسب و کارهای اینترنتی


در عصر ارتباطات امروز نباید اینترنت این گنج بزرگ را دست کم بگیریم امروزه دیگه لازم نیست مثل چندین سال پیش ما یک مغازه داشته باشیم تا بتوانیم یک فروشنده به حساب بیاییم و به سودهای کوچک آن بسنده کنیم.کسب در آمد از اینترنت اصول خاصی دارد نه این که هر کسی که وارد اینترنت شد با چند تا کلیک و کار کردن با چند تا سایت کسب در آمد پولدار شوددر کسب درآمد از اینترنت هیچ حد و مرزی وجود ندارد. سقف موفقیت شما بی نهایت است و فقط به میزان تلاش و بلند اندیشی شما بستگی دارد. در این حرفه بر خلاف شغل های معمولی که حقوق شما کاملا محدود است.

چرا تجارت در اینترنت بهترین روش برای کسب درآمد است؟

اگر شما از اینترنت برای چت ، دانلود ، تفریح و سرگرمی استفاده می کنید باید گفت وقت خود را بیهوده تلف می کنید زیرا یکی از بهترین منابع مالی را از دست داده اید هم اکنون افراد بسیار زیادی در ایران هستند که از طریق اینترنت کسب درآمد و امرار معاش می کنند شما می توانید با مفاهیم کسب درآمد از اینترنت آشنا شوید و پول در آوردن از اینترنت آن قدر برایتان آسان می شود که به راحتی در کمترین زمان درآمدی فوق العاده را در اختیار خواهید داشت بدون نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ، مدرک ، پیشینه ی علمی یا تسلط بر زبانی خاص ، در هر سنی و در هر مکان و زمانی که باشید می توانید کسب و کار کنید و از فرصت های نامحدود اینترنت به خوبی استفاده کنید.

واقعیت کسب درآمد آنلاین

کسب درآمد از طریق اینترنت راههای مختلفی دارد، یکی از این راهها کسب در آمد از طریق گذاشتن ویدئو، نوشتن بلاگ و یا کتاب الکترونیکی است. در آمد زایی از نوشتن و ساخت فیلم به صورت آنلاین ممکن است اما لازمهی آن کار زیاد در ابتدا است. اما در ادامه سودِ وقتی را که برای آن گذاشته اید دریافت می کنید. برای درآمدزایی آنلاین باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

حجم زیادی از مطالب پر محتوا تهیه کنید

اول از همه تنها راه در آمد زایی دائم از راه آنلاین این است که ثابت قدم باشید و حجم زیادی از مطالب تهیه کنید. هیچ راه دیگری برای انجام این کار بدون استواری وجود ندارد. درست است ممکن است فردی فیلمی را در یوتیوب به نمایش بگذارد و با استقبال بسیاری روبرو شود اما در این حالت فقط شانس دخیل است. باید هرروز یا چند بار در هفته مطلب تهیه کنید و این کار را پشت سر هم ادامه بدهید. باید به عنوان یک شغل دوم این قضیه را جدی بگیرید.

از آنجایی که قصد دارید این کار را دائماً انجام دهید باید مطالبی تهیه کنید که برای خودتان جالب و جذاب است یا این که پتانسیل کاری بسیاری داشته باشید. اگر می خواهید کار بی نقصی درست کنید باید هر دو را در آن واحد انجام دهید. اگر توانایی انجام این کار را ندارید استقبال از مطالب شما شانسی خواهد بود و به اصطلاح بگیر نگیر خواهد داشت. باید برنامه ریزی کنید تا هر چند روز یک بار یک مطلب خیلی قوی منتشر کنید.

اگر نگران این هستید که آیا در سال اول درآمدی خواهید داشت یا نه بهتر است کار دیگری مثل تِرک مکانیکی (Mechanical Turk) انجام دهید. از راه تِرک مکانیکی می توانید از همان ابتدا، به طور ساعتی مقداری در آمد داشته باشد یا اگر می خواهید با چند کلیک ساده پول در بیاورید این راه برای شما بهتر است.

قانون های در آمد داشتن

شاید فکر کنید چرا نمی شود با در آمد زایی آنلاین از همین حالا پول بدست آورد. چون یک سری قانونهایی برای این کار وجود دارد که برای بقیه ی کارهای آنلاین هم صادق است.

اولاً تقریباً همهی پولی که به صورت آنلاین به نویسنده داده میشود یا از راه تبلیغات است و یا از راه فروختن خود اثر مانند Kindle book. تبلیغاتی که در هر صفحه نمایش داده میشوند و یا از طریق ایمیل ارسال میگردند باعث سر پا ماندن این تجارت هستند. فیلمهای یوتیوب هم به همین صورت است. یوتیوب تبلیغاتی را در سایت به نمایش می گذارد که درآمد آن را بین خودش و کسی که فیلم را گذاشته تقسیم می کند. یعنی هر تبلیغی که در یوتیوب می بینید پولی به جیب صاحب فیلم اضافه می کند. ایدهی پشت سر هم یا مداوم مطلب منتشر کردن (در ادامه به آن میپردازیم). هنگامی که شما یک مطلب جدید را منتشر میکنید، مقداری توجه از جانب خوانندگان همیشگی خود دریافت خواهید کرد. معمولاً مطلب منتشر شده در سایت توسط خوانندگان همیشگی در روز یا روزهای بعد خوانده میشود، این جا است که استواری شما برای به اشتراک گذاری مطالب جدید به طور پیوسته مهم میشود. با این کار مشترکین و خوانندگان بیشتری برای بازگشت به سایت شما ترغیب میشوند، در غیر این صورت خوانندگان دلیلی برای بازگشت به سایت شما نمیبینند.

همچنین باید مطمئن شوید بقیه افراد مطالب شما را میخوانند. برای این کار به راحتی می توانید مطالبتان را در فیسبوک (Facebook)، توییتر (Twitter) یا ردیت (Reddit) به اشتراک بگذارید. در نتیجه به مرور خوانندگان سایت شما اضافه می شوند.

درآمد زایی از یک مطلب قدیمی

 

دومین منشأ درآمد شما معمولاً بزرگتر و در اصطلاح به «the long tail» یا کسب درآمد از مطالب قدیمی معروف است. عنوان مطلب یا فیلم شما در گوگل به فهرست اضافه میشود و اگر کسی در آن مورد جست و جو کند روی مطلب شما کلیک میکند. این روند میتواند برای سالهای پی در پی ادامه داشته باشد که در نهایت این راه منبع درآمد شما میشود، حتی اگر مشهور نباشید.

بگذارید با ذکر یک مثال کمی این بحث را بازتر کنم:

فرض کنید هر ۱۰۰۰ بازدید برای مطلب یا ویدئوی شما درآمد ۲ دلاری را برای شما به همراه خواهد داشت، این تقریباً مقداری است که شبکههای تبلیغاتی به آپلود کنندگان ویدئوها یا نویسندگان خود پرداخت میکنند، واضح است که اگر مقدار بازدید کنندگان شما ۱۰۰ نفر باشند شما درآمدی بالغ بر ۲۰ سنت برای هر مطلب دریافت خواهید کرد. تا اینجا، مطلبِ قابل بحث و شگفت انگیزی نیست. اما تصور کنید که هر روز مطالب قدیمی شما ۵ بازدید دریافت کنند، این مقدار برای کسب ۱ سنت کافی است. شما مطلبی را منتشر میکنید و در همان روز ۲۰ سنت از بابت آن درآمد خواهید داشت و همچنین از مطالب قدیمی خود هم به واسطهی بازدید روزانه ۱ سنت دریافت میکنید و همینطور این روند ادامه دارد.

وضعیت درآمد در این روش به این حالت است:

روز اول: درآمد ۲۰ سنتی از مطلب منتشر شده.

روز دوم: درآمد ۲۰ سنتی از مطلب امروز و درآمد ۱ سنتی از مطلب دیروز. مجموعاً ۲۱ سنت.

روز سوم: درآمد ۲۰ سنتی از مطلب امروز و درآمد ۲ سنتی از مطالب قبلی. مجموعاً ۲۲ سنت.

روز سیاُم: درآمد ۲۰ سنتی از مطلب امروز و درآمد ۲۹ سنتی از مطالب قبلی. مجموعاً ۴۹ سنت.

مجموع درآمدهای روز اول تا سیاُم میزان درآمد یک ماههی شما را مشخص میکند.

شما ایده اصلی را میدهید و خودش کمکم تکمیل می شود هرچند در این حالت هنوز تأثیر گذار و جذاب نیست. در طول زمان مطالب شما بیشتر و بیشتر می شوند در نتیجه افراد بیشتری در سایت شما میچرخند و کلیک می کنند. هر چه موضوع کلیک کردنی در سایت بیشتر باشد خواننده هم بیشتر در سایت میماند. بیشتر ماندن خواننده در سایت به معنی خوانده شدن همهی مطالب است. شاید هر مطلب پول زیادی به شما نرساند ولی تجمع سرمایه از هرکدام مبلغ چشم گیری خواهد بود، به طوری که اگر ۱۰۰۰ مطلب داشته باشید و هر کدام برای شما درآمد ۵ سنتی را به همراه داشته باشند، بازدید از آنها برای شما درآمدی ۵۰ دلاری را به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر ایدهی به طور مداوم مطلب منتشرکردن هم در حال گسترش است. تا زمانی که شما به طور مرتب مطلب منتشر کنید، بازدید کنندهی بیشتر یا به عبارتی خوانندگان بیشتری خواهید داشت. به طوری که جرقه اولیه به سرعت منتشر می شود تعداد خوانندگان زیاد میشوند و هرکدام از آن ها خوانندگان جدیدی به سایت اضافه میکنند (البته تعدادی هم هستند که به خواندن مطالب ادامه نمیدهند) که در گروه خوانندگان دائمی به حساب میآیند. پس اگر برای سه سال بنویسید و ۱۰۰۰ مطلب برای خواندن داشته باشید ممکن است تا ۱۰۰۰۰  خواننده ثابت داشته باشید. که مطالب جدید شما را میخوانند. همچنین بر اساس long tailهر مطلب قبلی منتشر شده تعداد ۲۵ بازدید را کسب میکند.

وضعیت درآمد در این روش به این حالت است:

روز اولمطلب شمارهی ۱۰۰۱ شما، از انتشار خود درآمدی ۲۰ دلاری را عاید شما میکند، و ۱۰۰۰ مطلب قبلی شما که هر کدام ۲۵ بازدید گرفتهاند که در مجموع ۲۵۰۰۰ بازدید میشود، بر اساس کسب درآمد از مطالب قدیمی ۵۰ دلار خواهید گرفت. بنابراین در این روز شما ۷۰ دلار درآمد داشتهاید.

روز دوممطلب شمارهی ۱۰۰۲ شما منتشر شده و ۲۰ دلار درآمد کسب میکنید. ۱۰۰۱ مطلب قبلی شما هم ۲۵۰۲۵ بازدید و ۵۰٫۰۵ دلار درآمد برای شما کسب میکنند. درآمد امروز شما: ۷۰٫۰۵ دلار.

روز سیاُمشما با انتشار مطلب شمارهی ۱۰۳۰ خود ۲۰ دلار گرفته و درآمدی که ۱۰۲۹ مطلب قبلی شما، با ۲۵۷۲۵ بازدید داشتهاند هم  برابر ۵۱٫۴۵ دلار است. درآمد روز سیاُم: ۷۱٫۴۵ دلار.

مجموع درآمدهای روز اول تا سیاُم میزان درآمد یک ماههی شما را مشخص میکند (حدود ۲۰۰۰ دلار در ماه).

طبیعتاً به این راحتی هم نیست. ممکن است بعضی روزها بازدید خیلی زیاد باشد یا گاهی از سطح متوسط هم پایین تر بیاید. ممکن است رشد کارتان آهسته تر یا سریع تر باشد با همه اینها چند قانون وجود دارد که باید حتماً رعایت شوند. باید برای مدت طولانی مطالب مناسب تهیه کنید. فقط در این حالت نتیجه خوبی میبینید.اگر این راه خوبی برای شما به نظر نمیرسد پس تهیه مطالب آنلاین برای شما کار مناسبی نیست. کاری را انتخاب کنید که بلافاصله به شما دستمزد بدهد.

چرا در کسب درآمد آنلاین موفق نیستیم؟

چگونه می شود که برخی کارآفرینان حوزه آنلاین درآمدهای هنگفتی را با استفاده از اینترنت کسب کرده و برخی دیگر اگر با شکست مواجه نشوند، درآمد و سود چندانی را کسب نمی کنند؟ دلیل موفقیت و کسب درآمدهای بالا توسط آنها چیست؟ بی تردید، بسیاری در پی آگاهی از اسرار کارآفرینان آنلاین موفق هستند.

 

شاید اکثر مردم اطلاعاتی درباره چگونگی کسب درآمد آنلاین داشته باشند، اما چگونه می شود که برخی کارآفرینان حوزه آنلاین درآمدهای هنگفتی را با استفاده از اینترنت کسب کرده و برخی دیگر اگر با شکست مواجه نشوند، درآمد و سود چندانی را کسب نمی کنند؟ دلیل موفقیت و کسب درآمدهای بالا توسط آنها چیست؟ بی تردید، بسیاری در پی آگاهی از اسرار کارآفرینان آنلاین موفق هستند.  همان طور که گفته شد امروزه، اینترنت مکانی پر از پول نقد محسوب می شود. بازاریابان آنلاین تلاش می کنند تا سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهند، اما تنها 20 درصد از آنها حدود 80 درصد از پول اینترنتی را کسب می کنند. دیگر بازاریابان آنلاین به طور معمول از فعالیت خود ناامید شده و کسب و کار اینترنتی را بدون دستیابی به درآمد و پولی که مد نظر داشتند، ترک کرده و برخی حتی با توجه به هزینه های سنگینی که انجام داده و درآمد چندانی کسب نکرده اند با ضررهای سنگین مواجه می شوند. در ادامه این مطلب برخی از دلایلی که می توانند موجب شکست کسب و کار آنلاین شوند را بررسی می کنیم.

طرز فکر و ذهنیت نادرست درباره کسب درآمد آنلاین

این مساله برای بسیاری از بازاریابان آنلاین که تصور می کنند پول درآوردن از طریق اینترنت آسان است، رخ می دهد. آنها گمان می کنند تنها با در اختیار داشتن یک وب سایت و قرار دادن چند لینک مختلف برای هدایت بازدیدکنندگان به یک صفحه فروش می توانند به آسانی کسب درآمد آنلاین را تجربه کنند. البته کسب و کار آنلاین می تواند گزینه ای ساده و آسان باشد، اما اگر تلقی شما از سادگی آن چیزی است که به آن اشاره شد، جای شگفتی نیست که در نهایت با دست خالی و یا کسب درآمدی اندک به فعالیت آنلاین خود خاتمه دهید. در حقیقت، کسب و کار آنلاین به نوعی با شیوه های سنتی کسب و کار تفاوتی نداشته و نیازمند صرف زمان و تلاش بسیار و سخت برای کسب موفقیت است. اگرچه آغاز کسب و کارهای آنلاین نسبتا ساده تر بوده و هزینه های کمتری را شامل می شوند، اما این به معنای آن نیست که کسب موفقیت نیز ساده تر از کسب و کارهای سنتی رخ می دهد.

همانند هر کسب و کار دیگری شما نیازمند آگاهی و آشنایی با حوزه مورد علاقه کسب و کار آنلاین خود برای کسب درآمد بوده تا در نهایت به اهداف خود و موفقیت دست یابید. اگر فردی تازه کار در کسب و کار آنلاین محسوب می شوید و یا همچنان شناخت کافی از این حوزه و چگونگی کسب درآمد از آن را ندارید باید توجه ویژه ای به این نکته داشته باشید.

به عنوان مثال، ممکن است به کسب درآمد از طریق بازاریابی وابسته یا فروش رابطه ای علاقمند باشید. بر همین اساس، باید درباره حوزه مورد نظر خود پژوهش کرده و راهنمای خوبی در این زمینه کسب کنید. همچنین، می توانید تجربیات افراد موفق در این حوزه را برای پیشگیری از اشتباهاتی که موجب شکست کارآفرینان دیگر شده، مورد توجه قرار دهید.

تلاش برای کسب درآمد آنلاین از طریق روش های رایگان

اگرچه ممکن است برخی کارآفرینان موفق کسب و کار آنلاین خود را بدون سرمایه گذاری های سنگین و یا حتی تقریبا به صورت رایگان به موفقیت رسانده باشند، اما به طور معمول بازاریابان آنلاین نیازمند سرمایه گذاری پول برای کسب پول آنلاین هستند. اساسی ترین سرمایه گذاری در زمینه کسب و کار آنلاین به دریافت نام دامنه برای وب سایت و خرید برخی ابزارهای مفید مانند ابزار تجزیه و تحلیل کلید واژه باز می گردد. کارآفرین از این طریق می تواند نسبت به حرکت در مسیر درست و کسب موفقیت اطمینان حاصل کند. همچنین، ممکن است برای خرید قالب های آماده وب سایت که از ظاهری حرفه ای برخوردار بوده و یا راهنماهایی برای مراجع و حقوق انحصاری محتوای وب سایت خود مجبور به پرداخت پول باشید.

 

توجه به تغییر و نادیده گرفتن ترافیک

هیچ کسب و کار آنلاینی بدون برخورداری از ترافیک بازدید مناسب و بالا و یا صفحه فروش هدفمند قادر به کسب موفقیت نیست. بسیاری از بازاریابان آنلاین اشتباه نادیده گرفتن حجم ترافیک بازدید از سایت را مرتکب شده و بیشتر تمرکز خود را بر زیبایی ظاهری و تغییر و ارائه محتوای آن معطوف می کنند تا از این طریق بازدیدکنندگان را به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب کنند. تصور کنید بهترین و بزرگترین وب سایت کسب و کار آنلاین را در اختیار داشته، اما از بازدیدکننده کافی برای فروش محصولات خود برخوردار نیستید. آیا در این شرایط می توانید رویاها و اهداف بلندپروازانه خود را محقق سازید؟ در نتیجه، همان گونه که تلاش می کنید تا وب سایتی بی نقص و عالی داشته باشید باید بر افزایش ترافیک بازدید از آن نیز تمرکز کنید.

راه اندازی وبلاگ رایگان به جای راه اندازی وب سایت

بزرگترین اشتباه برای حضورشما درفضای مجازی راه اندازی وبلاگ رایگان در سایت های وبلاگدهی به جای راه اندازی وب سایت اختصاصی برای معرفی کسب و کارتان مباشد. حتی اگر وبلاگ بازدیدبیشتری داشته باشد و یا حتی در  جستجوگرها بهتر جستجو شود , شما باید اول یک  سایت اختصاصی داشته باشید و بعد میتوانید در وبلاگ های گوناگون تبلیغ یا لینک های سایت تان را قرار  دهید. مثال : شما به جای خرید یا اجاره یک مغازه مستقل حاضرید فروشنده یک فروشگاه بزرگ باشید و در کنار فروشندگی بخواهید محصول خود را نیز بفروشید .

 ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی به جای راه اندازی سایت

دقیقا مثل وبلاگ راه اندازی صفحات یا گروه ها در شبکه های اجتماعی به جای طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار شما مثل سم است. مشتریان شما برای اطمینان به کسب و کارتان باید یک سایت قوی با گرافیک زیبا و محتوای غنی ببینند . شبکه های اجتماعی نیز  یک ابزار پیشرفته برای بازاریابی محتوای وب سایت و بازاریابی کالا یا خدمات بصورت شبکه ای است و بعد راه اندازی وب سایت تان میتوانیداز شبکه های اجتماعی بهترین استفاده را در بازاریابی و افزایش فروش کالا یا خدمات خود بکنید.

۳- سرمایه اولیه و هزینه کردن از درآمد و سودی که هنوز نیامده ! اشتباه است

راه اندازی کسب و کار آنلاین و عملی نمودن ایده ها نیاز به سرمایه اولیه دارد. هیچوقت نمیتوانیم با ایده یا فکر با شخصی کسب و کاری را راه اندازی کنیم. ( بهتر است بدانید فقط نام اینترنتی یا بهتر بگویم دامین : shop.com با بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار دلار خریداری شد) . سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار آنلاین دقیقا مثل سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار در فضای حقیقی یا راه اندازی یک شرکت تجاری میباشد و تنها تفاوت کسب و کار آنلاین هزینه های کمتر و سود بیشتر میباشد . آن  دسته اشخاصی که میگویند راه اندازی کسب و کار با صفر تومان یا کسب درآمد آنلاین با ۱۰هزارتومان یا حتی درآمد میلیونی با ۱ میلیون تومان قطعا به فکر موفقیت کسب و کار شما نیستند و تنها قصد جلب توجه کاربران نا آگاهی را دارند .

اول درست هزینه کنید و بعد توقع سود داشته باشید

-اگر سرمایه اولیه ندارید فعلا زمان مناسبی برای راه اندازی شغل اینترنتی نیست !

اگر سرمایه اولیه مشخصی ندارید بهتر است فعلا کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی نکنید. زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهم است . از لحظه راه اندازی رسمی وب سایت تان اگر بخواهید به موفقیت برسید باید در کمترین زمان ممکن رتبه وب سایت خود را افزایش دهید .

-هزینه بازاریابی آنلاین چندین برابر هزینه  راه اندازی وب سایت است!

اکثر سایت های موفق ایرانی و سایت های موفق خارجی با هزینه های چندین برابر یا چندصد برابر راه اندازی وب سایت شان به موفقیت رسیده اند.درست است که وقت ارزشمند است و ما در بسیاری از موارد وقت خود را با پول مقایسه میکنیم ولی اینکه وقت چه شخصی چه ارزشی دارد مهم است . قاعدتا وقت یک کاربر مبتدی در اینترنت نمیتواند ارزشی معادل سرمایه اولیه داشته باشد . ( پس هزینه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بصورت اصولی مهم است)

سایت های اول یا صدم کشور همگی با سرمایه های میلیونی , ایده های نو و عملی , تبلیغات و بازاریابی کارشناسی و میلیونی راه اندازی شده اند.  بطور مثال سایت دیجی کالا یا سایت وبگذر یا وب سایت باشگاه مشتریان بانک ملت و … ( بهترین سایت های ایرانی ) با هزینه بالای ۵۰,۰۰۰,۰۰۰تومان در ۲۴ ماه به موفقیت رسیده اند و هم اکنون نیز سود سرشاری  را از آن صاحبان خود کرده اند.

 علم و دانش خود را کنار بگذارید و کار را به اهل فن بسپارید

بسیاری از صاحبان کسب و کار با مطالعه چند مقاله قصد دارند تمامیه امور مربوط به راه اندازی وب سایت , بازاریابی اینترنتی سایت شان و افزایش رتبه سایتشان را خودشان انجام دهند و این اشتباه است. حال این سوال برای شما پیش میاید که اهل فن را چگونه بشناسیم ؟ شما میتوانید با تحقیقات آنلاین در جستجوگرها , مطالعه , مشورت با کارشناسان دارای نمونه کارهای موفق براحتی به شرکت های مطرح در حوزه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی برسید.

شروع کار بدون بررسی کسب و کارهای مشابه

بدون شناخت بازار , پتانسیل استقبال کاربران , راه و روشی که سایر کسب و کارهای موفق طی کرده اند , و تحقیق کامل , کسب و کار اینترنتی خود را شروع نکنید! بخش کاربری سایت شما , ظاهر گرافیکی وب سایت میتواند مشابه سایت های دیگر باشد ولی چرخه سفارش , پرداخت و  تحویل کالا , گزارشات مالی , اطلاع رسانی مدیران سایت و خریدار , روشهای مشاوره آنلاین , و خلاصه ابزار و امکانات بخش مدیریت وب  سایت مهمترین بخشی است که شما بصورت لحظه ای و مداوم با آن سر و کار دارید و تنها راه شناخت کافی چرخه تجارت الکترونیک در سایت شما شناخت کسب و کارهای موفق و مرتبط میباشد.

راه شناخت اول مشاوره و ارتباط با صاحبان کسب و کارهای موفق میباشد ولی ممکن است صاحبان مشاغل موفق اطلاعات و تجربه ارزشمند خود را براحتی در اختیار شما قرار ندهند از این رو با جستجوی صحیح در گوگل میتوانید وب سایت های ایرانی و خارجی مشابه با کسب و کار خود را دقیق بررسی کنید. سعی کنید استاد جستجو شوید . منظور من از استاد جستجو شناخت واژه های صحیح برای نتایج بهتر در موتورهای جستجوگر میباشد . مثلا اگر میخواهید وب سایت های موفقی را در ارتباط با ایزوگام بشناسید با وارد کردن واژه های  صحیح در جستجوگرها میتوانید به اطلاعات مهم برسید . بطور مثال : کارخانجات ایزوگام , فروش ایزوگام , خرید ایزوگام , شرکت های تولید ایزوگام . برخی واژه های مرتبط دیگر میتواند شما را به سایتهای موفق در این حوزه نزدیک کند.


نوشته : علی شکری ، نعیمه نظری و پژمان سلیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.